Cultours 14 principper

Cultours et rejsebureau med principper. Vi har 14 principper, som danner grundlag for vore valg af destinationer, og generel udarbejdelse af vore rejser - nu i mere end 25 år

Cultours 14 principper

 

1. Den direkte vej
Vi forsøger altid at flyve den korteste vej. Det betyder, at vi ikke sender vore deltagere på lange flyvninger i forskellige retninger for at opnå billige billetter. Men det kan godt være, at vi finder en strækning, som ikke er den mest direkte, men med kortere flyve- og ventetider. Så vælger vi den.

2. Til døren
På vore busrejser bestræber vi os på at køre deltagerne så tæt på hoteller, seværdigheder m.m. som muligt. Det er indberegnet i prisen. Det er transfers fra lufthavn til hotel også altid.

3. Hotellet i centrum
Vi bestræber os altid på at finde centralt beliggende hoteller, og gerne hoteller med en spændende historie. Centralt i forhold til byernes interessante kvarterer, som oftest centrum. Eller centralt i forhold til seværdigheder, museer m.v.. Vi vælger aldrig hoteller i udkanten af byerne, selv om de kan fås til halv pris eller mindre end hotellerne i centrum.

4. Det lokale køkken
Vi bestræber os altid på, at også det kulinariske skal være en oplevelse. Det betyder ikke, at vi altid spiser på stjernerestauranter. Vi forsøger at spise på både den gode lokale restaurant, på den interessante restaurant med lokale specialiteter og på bedre restauranter med gastronomiske oplevelser med udgangspunkt i det lokale køkken.

5. Vi informerer
Vi forsøger at informere vore deltagere så godt som mulig før, under og efter rejsen. Vore beskrivelser af rejserne er udførlige, og vi står altid til rådighed med yderligere oplysninger. Vi udsender information om rejsen når tilmeldingen er foretaget. Under rejsen udleveres ofte baggrundsmateriale til deltagerne og rejselederne informerer fyldigt om både praktiske og indholdsmæssige forhold. Efter rejsen udsendes supplerende materiale, hvis deltagere har ønsket det.

6. Vi hjælper
På kontoret er vi altid parate til at hjælpe med oplysninger, reservationer, ændringer eller andre praktiske og indholdsmæssige ting. Undervejs er rejselederen også til rådighed med hensyn til hjælp og råd til praktiske ting i rimeligt omfang.

7. Rejselederen ved det
Alle vore rejseledere er højt kvalificerede og kender rejsen og rejsemålene indgående. Mange af dem har boet i de lande, der besøges. De har alle en omfattende baggrundsviden og mere end generelt kendskab til de steder og seværdigheder der besøges.

8. Alt inklusive
I rejsens pris medtager vi altid entréer, når besøg på museer er del af rejsens program. Udflugter nævnt i rejsens program er altid inklusive, transfers ligeså. Skatter og afgifter er altid inklusive, og alt er af god kvalitet.

9. Det politiske
Som rejsebureau blander vi os ikke i lokal politik på rejsemålene. Men vi følger med i den politiske udvikling. Vi arrangerer ikke rejser til diktaturstater, hvis den lokale modstandsbevægelse mener, at turisme er støtte til styret. Men hvis lokale grupper anbefaler turisme som en mulighed for at få kontakt til omverdenen, arrangerer vi gerne rejser til det pågældende land.

10. Det økologiske
Vi gør, hvad vi kan for at vore rejser skader det lokale miljø så lidt som muligt, men vi deltager ikke i hykleriet med økologiske eller bæredygtig turisme. Det er indlysende at lige meget hvor skånsomt, vi arrangerer aktiviteterne på rejsemålet kan rejsen ikke kaldes bæredygtig, når hver passager er fløjet mange tusinde kilometer og har forbrugt flere hundrede liter brændstof for at komme frem til de bæredygtige aktiviteter.

11. Vi støtter
Gennem vore lokale kontakter støtter vi forskellige lokale aktiviteter. Det gør vi, fordi vi synes det er ret og rimeligt, at vi giver lidt tilbage til de mennesker, der modtager os med venlighed og varme. Vi gør det ikke for at bruge det i vores markedsføring. Vi har gennem årene støttet udstillinger, bogudgivelser, et projekt, der uddeler brugte cykler til børn, et hjem for forældreløse børn m.m.

12. Ud over det sædvanlige
Takket være vore mange kontakter over hele verden kan vi arrangere helt specielle aktiviteter. F.eks. gallamidddag på slottet Peterhof i Skt. Petersborg. Besøg i private haver og parker. Specialmodtagelse på museer og ved seværdigheder. Besøg i arkiver, besøg hos lokale venner og kontakter. Møde med krigsveteraner. Specielle middagsarrangementer og meget mere. Vi ønsker ikke kun at give deltagerne det de gerne vil have, men også det, de ikke vidste de kunne få.

13. Rejser vi selv vil med på
Vi arrangerer kun rejser, som vi selv har lyst til at deltage i. Så regner vi med, at andre også har det.

14. Vi holder mere end vi lover
I Cultours forsøger vi altid at have mere på programmet end det, der er beskrevet. Vi forsøger også at give anderledes og større kulinariske oplevelser end det fremgår af programmet, og i det hele taget overraske deltagerne positivt med ting de ikke forventer.

Kurven er tom.
Cultours Kataloger
Cultours Kataloger

Bestil vores kataloger. Mere info

Genveje

Aktuelt fra Cultours
  • Det 3. Riges Hjerte i maj
    Det 3. Riges Hjerte i maj

    Oplev historien i både Nürnberg, München og Berchtesgaden.

  • Rejser 2017
    Rejser 2017

    Kataloger for 2017 kan læses/downloades/bestil les her. Alle rejser bliver løbende lagt på hjemmesiden.

  • Rejsekalender
    Rejsekalender

    Hold øje med såvel rejser som arrangementer. Vi har et begrænset antal pladser.

  • Facebook
    Facebook

    Her kan du stille spørgsmål til rejselederen, diskutere og udveksle billeder med andre rejsedeltagere m.m.