Provence Historier og opskrifter fra Auberge des Seguins

Ny bog fra Cultours:

Historier og opskrifter fra Auberge des Seguins

Af Torsten Granov og Lise Malling Olsen

Midt i Luberon bjergene i Provence, ligger Auberge des Seguins - for enden af en vej inderst i dalen, ved foden af en stejl klippevæg.Provence hitorier og opskrifter fra Auberge des Seguins I en gammel gård, hvor de ældste dele er fra 1500-tallet, måske ældre, er indrettet et charmerende Auberge i de tidligere udhuse og stalde. Ejeren Pierre Pessemesse har, siden stedet åbnede i hans families gård i 1960, serveret retter tilberedt efter traditionelle provençalske opskrifter. Landsbyen Buoux's enestående kogekone gav ham sine opskrifter, som var gået i arv i generationer. Det er grundlaget for
retterne i restaurantens køkken - traditionel provançalsk mad, fremstillet fra
bunden af gode, lokale råvarer, således at hvert måltid bliver en oplevelse.

Bogens forfattere, Lise Malling Olsen og direktør for rejsebureauet Cultours Torsten Granov, der arrangerede rejser til Auberge des Seguins, spurgte efter opskrifterne, men opdagede, at de aldrig var blevet skrevet ned. I samarbejde med Pierre og hans kone Josette, fik de nedskrevet opskrifterne, som nu indgår i bogen.

Der fortælles i bogen om Auberge des Seguins og Provences historie og om, hvordan kulturen, naturen og klimaet har påvirket det provençalske køkken og gjort det til noget helt specielt. Det er ikke et køkken, der gør meget ud af udseendet. Det der tæller er smagen og duften, der bl.a. kommer af de mange krydderurter, der anvendes.

Tidens trend er større, mere farvestrålende og dyrere kogebøger, med flotte farvemættede billeder af retter, der kan virke vanskellige at fremstille i et almindeligt køkken. Provence Historier og opskrifter fra Auberge des Seguins går den modsatte vej. Kogebogens indhold, omfang og pris afspejler det køkken, den beskriver: Gedigent, beskedent og relativt billigt - med høj kvalitet i indholdet. Bogen er illustreret med tegninger af maleren Poul Andersen.

Auberge des Seguins, som ses på billedet ved foden af klippevægen, ledes i dag af Pierre Pessemesses datter, Amélie, som viderefører traditionerne på bedste vis. Det har man mulighed for at opleve i selskab med bogens forfatter Torsten Granov, der arrangerer et ophold på Auberge des Seguins, hvor man bor i de charmerende omgivelser, midt i naturen og kan nyde maden, vandreture, roen, deltage i franskundervisning eller akvarelmaling sammen med bogens illustrator Poul Andersen.

Bogen udkommer d. 13 marts og kan købes i boghandlen samt ved henvendelse hos Cultours eller ved Forlaget Klim.

Hent pressemeddelelsen her

Klik på Billederne for større format

Provence historier og opskrifter fra Auberge des Seguins

Auberge des Seguins

Kurven er tom.
Cultours Kataloger

Bestil vores kataloger. Mere info

Genveje

Aktuelt fra Cultours
    Normandiet D-dag

Militærhistorisk klassiker. Der er stadig plads på afgangen 17. sep 2018

• Rejser 2018

Kataloger for 2018 kan læses/downloades/bestilles her. Alle rejser bliver løbende lagt på hjemmesiden.

• Rejsekalender

Hold øje med såvel rejser som arrangementer. Vi har et begrænset antal pladser.

Her kan du stille spørgsmål til rejselederen, diskutere og udveksle billeder med andre rejsedeltagere m.m.